Lancering: Welkom op onze vernieuwde website en intranet!

Beste VBOV-lid,

De VBOV lanceert haar website www.vroedvrouwen.be in een nieuw jasje. Naast een algemene opfrisbeurt en verbeterde navigatiebelevenis van de externe site, lanceren we eveneens een nieuw intranet voor leden. We beogen zo meer lidmaatschapsvoordeel te creëren voor alle VBOV-leden, een sterker kwaliteitskader voor het Good Practice Logo, een efficiënter beheer van onze ledeninformatie en een beveiligd databeheer volgens GDPR.

Op de nieuwe website vind je tal van nieuwe functionaliteiten, zoals bijvoorbeeld de nieuwe digitale engagementsverklaring van het Good Practice Logo, de mogelijkheid om al je permanente vormingsuren en de administratie m.b.t. vroedvrouwenkringen en werkgroepen digitaal te beheren, online viewing van het Tijdschrift voor Vroedvrouwen, en veel veel meer. Bovendien hebben we tal van aanpassingen gedaan om de zoekfunctie “Zoek een vroedvrouw in je buurt” performanter te maken.

Binnen onze financiële mogelijkheden zetten we vooral in op functionaliteiten die voor alle leden interessant zijn en voor eerstelijnsvroedvrouwen (i.h.b. het Good Practice Logo). We maakten ook al een eerste aanzet voor andere profielen (tweedelijns, student). Deze zullen op termijn verder uitgebreid worden.

We trachtten zo veel  mogelijk bestaande gegevens uit ons ledenbestand te importeren maar deze gegevens zullen mogelijks niet helemaal volledig en recent zijn.

Opdat alle functionaliteiten goed zouden werken en je profiel up-to-date is, vragen we je om zo snel mogelijk in te loggen op het intranet en je gebruikersgegevens & profiel (algemeen, eerstelijns, tweedelijns, student) te vervolledigen/aan te passen! Vanaf nu heeft de VBOV vzw alle ledeninformatie in een datasysteem online gecentraliseerd waardoor je als VBOV-lid zelf je gegevens en voorkeuren kunt beheren.

In het bijzonder voor de eerstelijnsvroedvrouwen die hun gegevens gepubliceerd hebben op de website, is het raadzaam om de profielgegevens z.s.m. na te kijken en desgewenst aan te passen.

We beseffen dat er een nieuwe werkwijze op jullie afkomt en dat de overgang tijd en geduld vraagt, zeker in deze uitdagende tijden van covid-19. We hebben lang getwijfeld of we de lancering verder  zouden opschuiven in de tijd zodat we jullie niet extra belasten tijdens deze crisis. We hebben toch beslist om voor een “stille” lancering te gaan, omdat de nieuwe functionaliteiten van het intranet op zo veel vlakken de werkwijze van de VBOV vergemakkelijkt en hopelijk ook jullie extra voordelen op vlak van ICT-ondersteuning, lidmaatschap en profilering kan bieden.

Hieronder zetten we enkele aandachtspunten rond de werking van de nieuwe website in de kijker. Lees deze aandachtig. Mocht je nadien vragen hebben of problemen ondervinden, bel of mail ons gerust via info@vroedvrouwen.be .

Merk op: Internet Explorer kan een andere weergave geven van de nieuwe website. We bevelen dan ook aan Google Chrome, FireFox of Safari te gebruiken. Internet Explorer wordt steeds minder ondersteund door verschillende applicaties en op termijn waarschijnlijk ook uit gefaseerd als browser. Sommige weergaven (zoals datumvelden) worden bepaald door jouw eigen browserinstellingen.

We realiseren ons dat de nieuwe functionaliteiten ook een nieuwe werkwijze met zich meebrengt. Maar we hopen dat zowel jullie in je dagelijkse werking alsook wij als VBOV vzw, op termijn op ICT-vlak duidelijke meerwaarde kunnen ervaren zodat de VBOV zich kan concentreren op haar kerntaak: de vier ankerpunten uit ons Memorandum 2019 verwezenlijken.

Heb je vragen of opmerkingen, neem gerust contact op: VBOV Secretariaat, 03.218.89.67 - email: info@vroedvrouwen.be

Met hartelijke groet,

Marlene Reyns, Voorzitter VBOV vzw

 

Hoe activeer je “Mijn account” op www.vroedvrouwen.be?

Welke nieuwe functionaliteiten mag je verwachten?

Nieuwe functionaliteit “Mijn Groepen”

Het nieuwe kwaliteitskader van het Good Practice Logo